Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google- Newsroom
Σε μια περίοδο που η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά έχει ξεκινήσει, το Σωματείο Εργαζομένων της Αττικό Μετρό καταγγέλλει αιφνιδιαστικές μειώσεις αποδοχών σε σημαντική μερίδα του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για μια κίνηση που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη συνεισφορά τους στην ολοκλήρωση του εμβληματικού αυτού έργου, σε μια συγκυρία μάλιστα που οι πληθωριστικές πιέσεις καθιστούν τη διαβίωσή τους δυσχερή.
Η «τιμωρία» των ανθρώπων που «έτρεξαν» το έργο
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Σωματείου, το ζήτημα προέκυψε κατόπιν ελέγχου από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Αν και υπήρχε η δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος μέσω νομοθετικής ρύθμισης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών φέρεται να απέρριψε το αίτημα των εργαζομένων, χαρακτηρίζοντάς το «υπερβολικό».
Οι εργαζόμενοι τονίζουν πως η ευθύνη για τη λογιστική εμπλοκή δεν βαρύνει το προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ωστόσο είναι εκείνοι που καλούνται να επωμιστούν το οικονομικό κόστος. Η στάση αυτή του Υπουργείου, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, συνιστά «σαφή υποτίμηση» του μόχθου τους, τη στιγμή που σε άλλους δημόσιους φορείς η κυβέρνηση προχωρά σε ενισχύσεις των αποδοχών.
«Αλληλοσυγχαρητήρια» εν μέσω δυσαρέσκειας
Το Σωματείο εκφράζει την πικρία του για την εικόνα που αναμένεται να παρουσιαστεί στα επικείμενα εγκαίνια. Όπως σημειώνουν, η ηγεσία της χώρας, η διοίκηση της εταιρείας και οι ανάδοχοι θα προβάλλουν το έργο ως επιτυχία, «εκμεταλλευόμενοι την εργασία αυτών που μόχθησαν». Οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν δεικτικά πως ενώ οι πολιτικές αποφάσεις οδήγησαν στο παρελθόν σε καθυστερήσεις και «τεράστιες αποζημιώσεις» προς τους αναδόχους, ο τελικός αποδέκτης των περικοπών είναι το προσωπικό που κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να φτάσει το Μετρό στους κατοίκους της Καλαμαριάς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
"Λίγες ημέρες πριν από την παράδοση της Επέκτασης του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά στους κατοίκους της πόλης, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. “επιβραβεύει” σημαντική μερίδα εργαζομένων με νέες μειώσεις αποδοχών. Μειώσεις που επιβάλλονται, μάλιστα, σε συνθήκες πρωτοφανών πληθωριστικών πιέσεων και θα επιδεινώσουν σημαντικά την διαβίωση των εργαζομένων.
Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θεωρώντας υπερβολικό το αίτημα των εργαζομένων για αποφυγή των μειώσεων, δεν αποδέχθηκε την πρόταση εφαρμογής της νομοθετικής ρύθμισης, η οποία και θα έλυνε το ζήτημα που προέκυψε μετά από τον έλεγχο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, θέμα για το οποίο δεν έφεραν καμία ευθύνη οι εργαζόμενοι της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Η επιλογή του εποπτεύοντος Υπουργείου να αγνοεί το δίκαιο αίτημά μας συνιστά σαφή υποτίμηση της προσφοράς και του έργου των εργαζομένων της Εταιρείας μας, τη στιγμή μάλιστα που η Κυβέρνηση προχωρά με νόμο σε μεγάλες μισθολογικές αυξήσεις και παροχές σε πλήθος εργαζομένων άλλων Φορέων και Οργανισμών.
Σε λίγες ημέρες από σήμερα, στελέχη της Διοίκησης της Εταιρείας, στελέχη της Διοίκησης του Αναδόχου και σύσσωμη η Πολιτική Ηγεσία της χώρας, μπροστά σε πλήθος δημοσιογράφων και καναλιών, θα αλληλοσυγχαίρονται για την παράδοση της Επέκτασης του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ προς Καλαμαριά, εκμεταλλευόμενοι την εργασία αυτών που μόχθησαν όλα αυτά τα χρόνια για το παραγόμενο αποτέλεσμα.
Παρά τις καθυστερήσεις που οφείλονταν σε πολιτικές αποφάσεις, οι οποίες έχουν παράξει τεράστιες αποζημιώσεις υπέρ των αναδόχων, τελικά αυτοί που τιμωρούνται είναι αυτοί που «έτρεχαν» την ολοκλήρωση του Έργου, οι εργαζόμενοι.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google