Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google- Newsroom
Οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης και στον ΕΟΠΑΕ κλιμακώνουν σήμερα τη δράση τους, υλοποιώντας 24ωρη απεργία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών. Η κεντρική απόφαση για καθολική αποχή από τα καθήκοντά τους αποτελεί μια ηχηρή απάντηση στα συσσωρευμένα προβλήματα του Οργανισμού, με το προσωπικό να διεκδικεί την άμεση αναστροφή της πορείας υποβάθμισης που διαπιστώνουν στο πεδίο της απεξάρτησης.
Στο πλαίσιο της σημερινής κινητοποίησης, οι διαδηλωτές δίνουν ραντεβού στις 11:00 έξω από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ενώ στην Αθήνα η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την ίδια ώρα στα κεντρικά γραφεία του ΕΟΠΑΕ (Αβέρωφ 21) και θα ακολουθήσει μαζική παρουσία στις 12:00 έξω από το Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17).
«Στο κόκκινο» οι δομές απεξάρτησης
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, οι 15 μήνες λειτουργίας του ΕΟΠΑΕ έχουν δημιουργήσει ένα τοπίο γεμάτο αδιέξοδα. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η απουσία ενιαίων θεραπευτικών πρωτοκόλλων και η επιβολή μιας γραφειοκρατικής διοίκησης έχουν αποδιοργανώσει τις δομές μείωσης βλάβης και ολοκληρωμένης θεραπείας. Αυτός ο κατακερματισμός, όπως υποστηρίζουν, θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ομαλή θεραπευτική πορεία των ανθρώπων που λαμβάνουν υπηρεσίες, δυσκολεύοντας την πρόσβασή τους στα προγράμματα.
Τα αιτήματα που θέτουν για την άρση του σημερινού αδιεξόδου είναι επιτακτικά:
- Άμεση κατάργηση των αποφάσεων που οδηγούν σε μαρασμό τις δομές και επαναλειτουργία των μονάδων που έκλεισαν χωρίς αιτιολόγηση.
- Απόσυρση της απόφασης 363/16.6.2025, η οποία επιβάλλει βλαπτικές μεταβολές στο προσωπικό.
- Θωράκιση των εργασιακών δικαιωμάτων μέσω της επίλυσης του κλαδολογίου και της θεσμοθέτησης επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να σταματήσει το καθεστώς εργασιακής επισφάλειας μέσω συμβάσεων «παροχής υπηρεσιών».
- Τέλος στον εκφοβισμό και στις πειθαρχικές διώξεις που στρέφονται κατά των εργαζομένων, καθώς και σεβασμός στη συνδικαλιστική δράση.
Αίτημα για εθνικό διάλογο
Πέρα από τα ζητήματα καθημερινότητας, ο κλάδος ζητά την έναρξη ενός ουσιαστικού δημόσιου διαλόγου για τον εθνικό σχεδιασμό στον χώρο των εξαρτήσεων. Στο επίκεντρο βρίσκεται η απαίτηση για αντικατάσταση του νόμου περί «ψυχιατρικής μεταρρύθμισης», με στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου που θα κατοχυρώνει τη δημοκρατική λειτουργία, την επιστημονική τεκμηρίωση και, πρωτίστως, τον σεβασμό στην αξιοπρέπεια των ληπτών των υπηρεσιών και την προάσπιση της δημόσιας υγείας.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google