Χωρίς νοσηλευτές τα Κέντρα Υγείας - Νέα μείωση καταγράφει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ

Τα νέα στοιχεία δείχνουν μείωση του νοσηλευτικού προσωπικού - «Έμφραγμα» στις εφημερίες λόγω ελλείψεων

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google

- Newsroom

Αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών έρχεται η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, καθώς η τελευταία επίσημη απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τις μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αποκαλύπτει σοβαρές αρρυθμίες στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα Κέντρα Υγείας της χώρας ξεμένουν από νοσηλευτές, την ίδια ώρα που εξοπλίζονται με σύγχρονα μηχανήματα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μείωση νοσηλευτών - Οι περιοχές με τις μεγαλύτερες απώλειες

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το νοσηλευτικό προσωπικό στα Κέντρα Υγείας παρουσίασε μείωση κατά 1% σε πανελλαδικό επίπεδο, με τον συνολικό αριθμό των νοσηλευτών να υποχωρεί από τους 4.906 το 2024 στους 4.856. Η κατάσταση εμφανίζεται ακόμα πιο δραματική στην περιφέρεια, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στην Πελοπόννησο -6,5% και στο Νότιο Αιγαίο -5,0%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στα Κέντρα Υγείας της χώρας καταγράφεται μια ανομοιογενής εικόνα στις μεταβολές των υποδομών και του δυναμικού τους. Ειδικότερα, ο αριθμός του ιατρικού προσωπικού παρουσίασε τη μεγαλύτερη άνοδο, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,1%, ενώ θετικό πρόσημο με ενίσχυση 1,9% καταγράφηκε και στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και τα μηχανήματα των δομών. Αντίθετα, αρνητική είναι η τάση για το νοσηλευτικό προσωπικό, το οποίο υπέστη μείωση της τάξης του 1,0%.

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

 «Ψηφιακός» εξοπλισμός χωρίς χέρια να τον λειτουργήσουν

Στον αντίποδα, οι υποδομές των Κέντρων Υγείας ενισχύθηκαν, καθώς ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός σημείωσε αύξηση κατά 1,9% χάρη στα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Ωστόσο, το παράδοξο που καταγράφεται είναι ότι πολλές δομές, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές, απέκτησαν σύγχρονα ιατρικά μηχανήματα, χωρίς όμως να υπάρχει το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό για να τα θέσει σε λειτουργία.

Θετικό πρόσημο καταγράφεται στο ιατρικό προσωπικό, το οποίο παρουσίασε συνολική αύξηση 3,1%, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται από τα στοιχεία αν πρόκειται για μόνιμες προσλήψεις ή για συμβασιούχους/επικουρικούς γιατρούς.

Αναφορικά με το ιατρικό προσωπικό, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με ποσοστό 10,2%, ενώ θετικό πρόσημο σημειώθηκε και στην Ήπειρο, όπου ο αριθμός των γιατρών αυξήθηκε κατά 6,7%.

Στον αντίποδα, αρνητική ήταν η μεταβολή στη Δυτική Μακεδονία, η οποία παρουσίασε μείωση κατά 2,9%, καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, όπου το ιατρικό προσωπικό υποχώρησε κατά 1,6%.

giatroi-elstat.jpg

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google
Loader
ESPA