ΠΕΔΚΜ για ακαθάριστα οικόπεδα: «Ο νόμος θα εφαρμοστεί και ισχύει για όλους» - Ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του

Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, δήμαρχος Πυλαίας - Χορτιάτη Ι. Καϊτεζίδης γνωστοποίησε ότι άρχισαν ήδη οι έλεγχοι σε συνεργασία με την Πυροσβεστική και την Πολιτική Προστασία

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google

- Newsroom

Επί ποδός βρίσκονται πλέον οι Δήμοι, καθώς μετά την εκπνοή της προθεσμίας για τον καθαρισμό των οικοπέδων (Δευτέρα 22 Ιουνίου 2025), αρχίζει το σαφάρι των ελέγχων σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία και την Πολιτική Προστασία.

Η συζήτηση άνοιξε στη χθεσινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), με τον πρόεδρό της, δήμαρχο Πυλαίας - Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτεζίδη να ξεκαθαρίζει ότι ξεκίνησαν έλεγχοι και ο νόμος θα εφαρμοστεί στο ακέραιο.

Οι δήμαρχοι καλούνται πλέον, για άλλη μια φορά να ολοκληρώσουν το τιτάνιο έργο, χωρίς επαρκή χρηματοδότηση και προσωπικό, την ώρα που είναι άγνωστο πόσοι καθαρισμοί έχουν υλοποιηθεί στις εκτός σχεδίου περιοχές όπου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη αλλά και στις ημιδασικές περιοχές στα όρια των δήμων όπου αρμόδια είναι τα δασαρχεία.

«Από αυτή τη στιγμή ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Και οι Δήμοι και οι πολίτες και η Πολιτεία, πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του, γιατί θα είναι μια δύσκολη περίοδος η καλοκαιρινή, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα είδαμε εναλλαγή βροχών και ηλιοφάνειας, τα χόρτα έχουν μεγαλώσει παντού, υπάρχουν συνθήκες δύσκολες, οι θερμοκρασίες ήδη ανέβηκαν πολύ», τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.

Γνωστοποίησε ότι από σήμερα, τόσο στον δικό του Δήμο Πυλαίας- Χορτιάτη, όσο και σε άλλους Δήμους ξεκίνησαν έλεγχοι και από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και από την Πολιτική Προστασία, αλλά και από τις υπηρεσίες των Δήμων, δηλώνοντας ότι «ο νόμος θα εφαρμοστεί».

«Αυτό είναι σαφές προς όλους», συνέχισε ο κ. Καϊτεζίδης, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση στους ιδιοκτήτες να καθαρίζουν με επιμέλεια τα οικόπεδά τους και να φροντίσουν και για την απομάκρυνση της καύσιμης ύλης, όπως ορίζει ο νόμος ή να ειδοποιήσουν τον οικείο Δήμο για να την περισυλλέξει».

Διότι, όπως είπε, δεν είναι προστασία ούτε της ιδιοκτησίας τους, ούτε και της γειτονιάς τους το να βγάζουν όλη αυτή την καύσιμη ύλη και να την αφήνουν στο πεζοδρόμιο.

Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ ξεκαθάρισε επίσης ότι οι Δήμοι θα ανταποκριθούν και με περιπολίες και με διασταύρωση των καταγγελιών και θα κάνουν έλεγχο για όλες αυτές τις περιπτώσεις. «Όλοι θα πρέπει να συμβάλλουμε ώστε να περάσουμε ένα καλοκαίρι ήσυχο και ασφαλές κυρίως γιατί πραγματικά η αμέλειά μας μπορεί να είναι πάρα πολύ καταστροφική για τις πόλεις μας».

Χωρίς χρηματοδότηση οι Δήμοι

Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ κ. Καϊτεζίδης αναφέρθηκε και στο επίμαχο θέμα της χρηματοδότησης των Δήμων και του αναγκαίου προσωπικού, λέγοντας πως «χρηματοδότηση δεν έχουμε, καθώς η πολιτεία για μια ακόμη φορά δεν είναι γενναιόδωρη προς την αυτοδιοίκηση».

Μάλιστα, σχολίασε ότι τα ποσά που κατανεμήθηκαν για την Πολιτική Προστασία είναι απολύτως ανεπαρκή. «Μελαγχολούμε με αυτά που βλέπουμε. Από εκεί και πέρα όμως ο καθένας πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί», επισήμανε, ενώ πρόσθεσε ότι ο Δήμος έχει επιστρατεύσει ακόμα και εθελοντές για να δίνουν πληροφορίες για το πού πρέπει να περιπολεί.

Για το θέμα των καταγγελιών, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ σημείωσε ότι αξιοποιούνται οι καταγγελίες, γιατί υπάρχουν, ενώ είπε ότι οι Δήμοι αξιοποιούν και τη συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία για να βρίσκονται κοντά στο πεδίο. «Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει συγχωροχάρτι για κανέναν. Όλοι οφείλουμε να ανταποκριθούμε και να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google

Πρόσθεσέ το στην Google
Loader
ESPA