Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google- Newsroom
«Η πρόσφατη ανακοίνωση της ΔΕΗ, με αφορμή το ξήλωμα των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή, αποτελεί μνημείο πρόκλησης, διοικητικής αυθαιρεσίας και ωμής ομολογίας», σχολιάζουν σε ανακοίνωση τους ο Τομέας Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ και ο υπεύθυνος ΚΤΕ Ενέργειας του κόμματος Φραγκίσκος Παρασύρης, που υπογραμμίζουν ότι η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν είναι αντικείμενο εταιρικών ανακοινώσεων, αλλά εθνική ευθύνη.
Ειδικότερα σχολιάζουν, πρώτον, ότι «η ΔΕΗ ντύθηκε Διαχειριστής Συστήματος» και «μας διαβεβαιώνει με τη σιγουριά του αλάθητου ότι η “Πτολεμαΐδα 5” δεν χρειάζεται για τη σταθερότητα του δικτύου». Τα αρμόδια στελέχη του ΠΑΣΟΚ ρωτούν «ποιος ακριβώς της ανέθεσε αυτόν τον ρόλο», διότι -σημειώνει- «ο ΑΔΜΗΕ -ο μόνος θεσμικά αρμόδιος- έχει ζητήσει εγγράφως από την κυβέρνηση την παράταση λειτουργίας της μονάδας, ακριβώς λόγω του κινδύνου μπλακ άουτ». «Η ΔΕΗ, λοιπόν, υποκαθιστά τον Διαχειριστή, υποκαθιστά την κυβέρνηση και αποφασίζει επί παντός επιστητού για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας», τονίζουν και σχολιάζουν ότι για να «είναι μάλιστα “σίγουρη” ότι η μονάδα δεν θα χρειαστεί “ποτέ”», «προφανώς διαθέτει και προφητικές ικανότητες - αλλιώς δεν εξηγείται πώς δεν βλέπει τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, τους κλειστούς αγωγούς και την παγκόσμια αναταραχή στις τιμές ενέργειας».
Αναφέρουν, δεύτερον, ότι «η ΔΕΗ προχώρησε σε μια κυνική ομολογία. Εκτιμά ότι το κόστος ρύπων με τις σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 92 ευρώ/MWh» και ρωτούν: «Πόσο, άραγε, ανεβάζει αυτό το συνολικό κόστος χονδρικής για την παραγωγή;».
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ εκτιμούν ότι δεν υπερβαίνει τα 140 ευρώ και προσθέτουν ότι «είναι νωπή η μνήμη της περιόδου 2022-2023, που ζήσαμε τιμές που άγγιξαν τα 450 ευρώ/MWh, με τη χονδρική να παραμένει για ενάμιση χρόνο σε μεγέθη πολύ πάνω από τα 150 ευρώ». «Με τα δικά της νούμερα, λοιπόν, η ΔΕΗ ομολογεί ωμά ότι αν λειτουργούσε τότε η μονάδα, ο Έλληνας καταναλωτής θα είχε εξοικονομήσει εκατομμύρια ευρώ», σημειώνουν. Σχολιάζουν ακόμη, πως «είναι αξιοσημείωτο ότι η ΔΕΗ βρήκε χρόνο να αναλύσει το κόστος των ρύπων, αλλά εξακολουθεί να μην έχει δώσει καμία απάντηση στην ανακοίνωσή μας της 22ας Ιουνίου 2026 όπου με βάση τις ίδιες τις παρουσιάσεις της προς τους επενδυτές και την έκθεση της Goldman Sachs, δείξαμε ότι υπάρχει σαφές περιθώριο για χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος. Σε αυτό το ερώτημα, που αφορά την τσέπη κάθε νοικοκυριού, η απάντηση παραμένει απούσα».
Ο Τομέας Ενέργειας και ο κ. Παρασύρης αναφέρουν ακόμη ότι όπως προειδοποίησαν ήδη με ανακοίνωσή τους τον Απρίλιο του 2026, «πρόκειται για προμελετημένο ενεργειακό αφοπλισμό». «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η διοίκηση της ΔΕΗ επιμένουν, με αξιοθαύμαστη συνέπεια, να δένουν τη χώρα στο άρμα των εισαγωγών και των εργολαβικών συμφερόντων, παίζοντας εν ου παικτοίς με την ασφάλεια των πολιτών. Κι αν αύριο κλείσουν οι στρόφιγγες του αερίου, ποιος θα σηκώσει την ευθύνη; Η ΔΕΗ που έπαιξε τον Διαχειριστή ή η κυβέρνηση που σιωπά;», τονίζουν. Καταληκτικά σημειώνουν ότι «η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν είναι αντικείμενο εταιρικών ανακοινώσεων. Είναι Εθνική Ευθύνη».
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google