Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΣτη Λάρισα ήταν την Κυριακή 21/6, τη μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, η δεύτερη στάση της μεγάλης καλοκαιρινής περιοδείας του ΛΕΞ στην επαρχία. Ο δημοφιλής καλλιτέχνης ο οποίος τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίστηκε «φαινόμενο» με τα απανωτά του sold out σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, φέτος το καλοκαίρι γυρνά όλη την Ελλάδα εκτός από τις δύο μεγαλύτερες πόλεις, κάνοντάς ξανά τα λάιβ του πιο μικρά και πιο... οικογενειακά.
Βέβαια στο γήπεδο της ΑΕΛ μαζεύτηκαν πάνω από 5.000 κόσμος, δηλαδή και «οικογενειακό» δε το λες, αλλά είναι σαφώς μικρότερο αριθμός από τις δεκάδες χιλιάδες που είχαμε συνηθίσει σε ΟΑΚΑ και Καυτανζόγλειο.
Το λάιβ του ΛΕΞ στη Λάρισα δεν είχε να ζηλέψει τίποτα σε ατμόσφαιρα ή καλεσμένους από τα μεγάλα λάιβ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήταν όμως λίγο διαφορετικός ο παλμός - τουλάχιστον συγκριτικά με τη συναυλία του στη Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχω εικόνα για το τι είχε γίνει στην Αθήνα. Η συναυλία, που δεν ήταν sold out, ξεκίνησε στις 21:40, οι πυρσοί έκαναν τη νύχτα μέρα και για ακριβώς δύο ώρες ο ΛΕΞ και οι φίλοι του (Sadam, Μικρός Κλέφτης, Tsaki, Vlospa) έκαναν «σεισμό».
Ο ΛΕΞ ως γνωστόν μιλάει πολύ για τη Θεσσαλονίκη στα τραγούδια του, είναι η πόλη που τον διαμόρφωσε και τον καθόρισε άλλωστε. Μάλιστα όταν έλεγε το τραγούδι «Νυχτερίδες», το οποίο μιλάει πολύ έντονα για την πόλη του, στις οθόνες εμφανίστηκε το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας καλλιτέχνης πανελλήνιος πια, αλλά άρρηκτα δεμένος (και ερωτευμένος κατά τη γνώμη μου) με την πόλη που μεγάλωσε.
Και έτσι είναι λογικό, στη Θεσσαλονίκη να «χτυπάνε» διαφορετικά αυτοί οι στίχοι, είχε ενδιαφέρον όμως το πώς τους αντιλαμβάνονται οι ακροατές του οι οποίοι δεν έχουν αναφορές στην πόλη. Κατά τη διάρκεια του δίωρου λάιβ, παρατήρησα ότι ο χαμός που γινόταν με ορισμένα τραγούδια στη Θεσσαλονίκη, δεν ήταν ο ίδιος με αυτό που γινόταν στην Λάρισα. Είναι χαρακτηριστικό πως στο κομμάτι «Graffiti» υπάρχει ένας στίχος που λέει «...σαν ΠΑΟΚ - Άρης στο 90' σε γεμάτο Παλέ».
Προφανώς αυτός ο στίχος όταν ακούγεται στη Θεσσαλονίκη, το κοινό τον τραγουδάει και τον νιώθει σύσσωμο. Στη Λάρισα, που ο ΛΕΞ μάλλον άφησε το κοινό να τον πει, όχι δεν ολοκληρώθηκε αλλά σχεδόν ούτε καν ακούστηκε ο στίχος, σα να μην τον ήξεραν. Δεν έβλεπα δηλαδή τον κόσμο να πορώνεται όταν ο ΛΕΞ περιέγραφε εικόνες από τη Θεσσαλονίκη. Ή μπορεί να ήταν ιδέα μου.
Έκανα μια μικρή έρευνα, αναρωτήθηκα πώς ταυτίζεται άραγε ο κόσμος όταν ακούει για το «φεγγάρι πάνω από το Γεντί», τα «στενά του Ράδιο Σίτι», τον Θερμαϊκό, την Όλγας, ή... το πεντάρι του ΟΑΣΘ, όταν δεν έχει τις συγκεκριμένες αναφορές.
Ρώτησα γύρω στα 10 άτομα συνολικά. Γρήγορα συνειδητοποίησα ότι ένα τέτοιο ρεπορτάζ θα είχε μεγαλύτερο νόημα αν γινόταν σε κάποιον άλλο σταθμό της περιοδείας, Ηράκλειο ή Πάτρα για παράδειγμα, περιοχές δηλαδή που έχουν μια «ασφαλή» απόσταση από τη Θεσσαλονίκη. Αυτό γιατί εκτός ότι στη Λάρισα βρέθηκαν πάρα πολλοί Θεσσαλονικείς οι οποίοι ήρθαν αποκλειστικά για τη συναυλία, πολλοί επίσης εκ των (κυρίως) Θεσσαλών που βρέθηκαν στο στάδιο είχαν μείνει, σπουδάσει ή ήξεραν αρκετά καλά την πόλη. Λογικό, αφού ούτε 2 ώρες δεν είναι με το αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, βρέθηκαν κάποια άτομα που ήταν είτε από Λάρισα, είτε από Βόλο και ούτε είχαν μείνει στη Θεσσαλονίκη, ούτε ήξεραν αρκετά για αυτήν.
Η ερώτηση ήταν το αν ταυτίζονται με τους στίχους για τη Θεσσαλονίκη και αν όχι, πώς τους αντιμετωπίζουν γενικότερα. Αν τους αρέσουν, αν τους πειράζει που δεν «πιάνουν» τις αναφορές ή οτιδήποτε. Οι απαντήσεις ήταν σχεδόν όλες διαφορετικές.
Ο Βασίλης, από τη Λάρισα, εξήγησε ότι δεν τον ενοχλούν οι αναφορές κι ας μην τις καταλαβαίνει. «Δεν θα αποτρέψει ένα τραγούδι από το να γίνει το αγαπημένο μου αλλά μάλλον δεν θα γίνει το αγαπημένο μου» είπε.
Ο Κωνσταντίνος από τον Βόλο είπε πως τα προβλήματα σε όλη την Ελλάδα είναι τα ίδια, οπότε δεν έχει διαφορά το νόημα κι ας είναι «άγνωστα» τα τοπόσημα. Άλλωστε ο ίδιος, παίρνει τα τοπόσημα και τα σκέφτεται πάνω στις δικές του αναφορές. «Αυτό που είναι φεγγάρι πάνω από το Γεντί για εσάς, εμάς είναι το φεγγάρι πάνω από το Πήλιο» λέει χαρακτηριστικά.
Ο Γιάννης, επίσης από τον Βόλο, είπε πως δεν ταυτίζεται καθόλου αλλά δεν τον πειράζει, καθώς ο ΛΕΞ λέει «τόσα απίστευτα πράγματα μέσα στα τραγούδια του, που δεν έχει σημασία αν δε πιάνεις και κανα δυό αναφορές. Άλλωστε, δεν έχει αναφορές μόνο στη Θεσσαλονίκη, έχει άπειρες γενικά και είναι λογικό ο καθένας να "πιάνει" άλλες».
Τέλος, η Μαριάννα από Λάρισα σημείωσε επίσης πως δεν ταυτίζεται με τους στίχους για τη Θεσσαλονίκη, μέσω αυτών όμως έχει δημιουργήσει μια εικόνα για τη Θεσσαλονίκη και θα ήθελε να επισκεφθεί κάποια από τα μέρη που αναφέρει ο ΛΕΞ στα κομμάτια του.
Οι επόμενοι σταθμοί της περιοδείας είναι: Ξάνθη (27/6), Πάτρα (1/7), Βόλος (2/9), Χανιά (5/9) και Ιωάννινα (19/9).
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google