Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΔιευκρινίσεις για την κατάσταση της πεζογέφυρας μπροστά από το Μακεδονία Παλλάς έδωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης, απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με την ασφάλεια και το μέλλον της κατασκευής του Δημοτικού Συμβούλου της παράταξης Ζέρβα, Κωνσταντίνου Ιακώβου.
Το θέμα τέθηκε σε διαβούλευση κατά τη σημερινή συνεδρίαση Λογοδοσίας στο δημοτικό συμβούλιο, με αφορμή δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι υφίσταται ζήτημα ασφάλειας στην πεζογέφυρα, με το ερώτημα να επικεντρώνεται στο κατά πόσο υπάρχουν επίσημα συμπεράσματα και αν ο δήμος προτίθεται να προχωρήσει σε παρεμβάσεις αναβάθμισης.
Όπως ανέφερε ο κ. Νικηφορίδης, η σχετική μελέτη έχει ολοκληρωθεί, εγκριθεί και παραληφθεί από τη Δημοτική Επιτροπή. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε αλληλογραφία που είχε σταλεί προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση, στην οποία αποτυπώνονται τα συμπεράσματα της αξιολόγησης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανέθεσε το 2023 τη δομική αξιολόγηση της υφιστάμενης πεζογέφυρας. Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες, στατικοί έλεγχοι και έλεγχοι στα βάθρα της κατασκευής. Τα συμπεράσματα της μελέτης αναφέρουν ότι η πεζογέφυρα κρίνεται καταρχήν ασφαλής, ενώ προτείνονται ορισμένα προληπτικά μέτρα, όπως η τοποθέτηση πινακίδων για την αποφυγή συνωστισμού και ο καθορισμός μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους για τα οχήματα που διέρχονται κάτω από αυτή.
«Δεν υπάρχει περίπτωση συνωστισμού, καθώς η πεζογέφυρα δεν χρησιμοποιείται σε ημέρες όπου συνοστιζεται κόσμος στην περιοχή αυτή, όπως οι παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου», σημείωσε ο κ. Νικηφορίδης.
Αναφορικά με την εικόνα εγκατάλειψης και τα γκράφιτι που παρατηρούνται στην πεζογέφυρα, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι πριν από περίπου έξι μήνες πραγματοποιήθηκαν εργασίες αποκατάστασης ζημιών και βαφής. Ωστόσο, λίγες ημέρες αργότερα επανεμφανίστηκαν συνθήματα και βανδαλισμοί.
Νέα μελετη
Για το μέλλον της υποδομής, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να προχωρήσει σε νέα ανάθεση έργου με σκοπό την αλλαγή της εικόνας και περαιτέρω εργασίες, δεδομένου ότι η πεζογέφυρα έχει συμπληρώσει περίπου 50 χρόνια ζωής.
«Είναι πάντα σημαντικό μια τέτοια υποδομή να είναι ασφαλής», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος.
Κατά τη δευτερολογία του, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Ιακώβου ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της νέας μελέτης και της ανάθεσης που θα εξετάσει εκ νέου την κατάσταση της γέφυρας.
Απαντώντας, ο κ. Νικηφορίδης ανέφερε ότι δεν είναι πολιτικός μηχανικός αλλά αρχιτέκτονας και δήλωσε πρόθυμος να παραδώσει τη μελέτη στον κ. Ιακώβου. «Όχι ότι από μόνος του θα μπορέσει να καταλάβει κάτι, αλλά θα μπορούσε να τη δει μαζί με έναν ειδικό συνεργάτη και να διαμορφώσει άποψη», σχολίασε ο αντιδήμαρχος.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google